Info fra Paxel123.com

Jeg hedder Anna Margret Olafsdottir, er börnehaveleder i Reykjavik, Island og ejer studielegsiden http://paxel123.com/ Siden fik sidste år förste pris i en stor EU kontest um det beste netemne til börn i Europe i gruppen Non profit men over 1.100 projekter var med i denne kontest.

Siiden har lege som stimulerer læsning og matematik for de ældre i börnehaver og de yngre i grundskoler. Legene er også gode til special undervisning til börn som behöver hjælp med matematik og sprog. Legene findes i 9 sprog og dansk er en av dem. Siden er non profit - gratis, uden reklam, ingen registeration og inge oplysninger samlede om brugere. De flæste spillere kommer fra skoler og börnehaver i Danmark og måske har du prövet siden. Med denne mail vil jeg presentere hvad findes andet på siden som lærere kan bruge.

Opgaver til udprintning har mange matematik og sprog opgaver börnene synes meget om. Alle opgaverne er "hands on" og behöver börnene bruge saks, lim, tærning o.m.fl. til dem. Ikke noget er hvor man skal drage line fra A-B

Gör det selv - læsning Der kan man finde "opskrifter" av spille og lege som kan bruges i leg/arbejde med læsning

Gör det selv - matematik er det samme som med læsning men med matematik

Disse tre er part av udveklingsprojekt jeg har arbejdet med og arbejder med og har fået penger i det fra utveklingsværk av lærningmaterial og skolerådet i Reykjavik.

Jeg var så heldig at jeg fik mail fra lærere i Danmark som vil gerne oversatte opgaverne for mig til bedre dansk en jeg har gjort. Jeg er så taksam fordi jeg har ikke penger til at betale for dette. Jeg for bidrag fra mange til að göre alt og mest av pengene går til programmerer og for design. Denne lærere arbejder nu med oversatningen.

Andet nyt er at to nye matematiklege er på vej og skal være klare för jul

Vi har også gjort tre lege fra paxel123.com til iPat. Pattern Puzzle Game - Paxel Magic Shape Pictures har fåaet meget godt reviews og de koster ikke meget. Den nyeste Paxel Rhyme Lotto er kommet i appstore og er helt gratis, inge reklam eller noget andad, helt sikker til börn. Den leg er part av udveklingsprojekt jeg arbejdede tidligere dette år og i den islenske del av legen er de fleste rimord gjort med hjelp av 5 år gamle börn í min börnehave, 2. klasse börn i grundskole og börn i 3 og 4 klasse men de gjorde sit arbejde i fritidshjem. Jeg havde andre sprog med i legen og det er de samme som findes på paxel123.com. Paxel Rhyme Lotto http://www.apppicker.com/apps/1034583995/paxel-rhyme-lotto vil komme med update snart fordi et glömdes og det var at sætte ind tekst nedenfor billeder i medium spillet. Den fel kom fordi jeg så ikke spillet inden det var skikket til apple. Men man kan godt spille den.

Jeg håber du kikker på denne side om du har ikke gjort det allerede og ser om der findes ikke noget du tror lærere i din skole kan bruge med sine elever. Om du kan lide hvad du ser på paxel123.com ville jeg være taksam om du kunde lade andre vide av siden. Om du vil vide mere så må du godt kontakte mig.

med venlig hilsen, Anna Margret